Apor Kata - Kutyavilág


Köszönöm ezt a könyvet a Magyar Könyv is Magyar Termék mozgalomnak, a Helma Kiadónak, Dvariecki Bálintnak.


Rövid betekintés a könyvbe:

„Sziasztok! ​Puszi vagyok, intelligens, okos, tehetséges, szép, hűséges, játékos, ha kell harcias, de tulajdonképpen aranyos és szerény kevercs kutya. Hogy? Azt mondtad korcs! Ne gyere a közelembe! Na, szóval, félretéve az irigyeim megjegyzéseit, elárulok neked egy titkot: ez a könyv az én naplóm! Igen, igen, tudom, hogy nem az én nevem szerepel a borítón, és akkor mi van? Attól még ez az igazság. A gazdi „csak” megfogalmazta a gondolataimat, mert fontos nekem, hogy úgy érezze, ő a főnök… Hogy miért? Mert… mert szeretem és figyelek rá, törődök vele, nevelgetem, megengedem, hogy simogasson, kekszet adjon és jókat sétálunk, meg én vagyok a közvetlen munkatársa is. Szóval mindig együtt vagyunk és ez így van jól. Az emberek a kutyavilág részei, csak nem tudnak róla. Hoppá, ez még egy titok, na, mindegy, derüljön ki a teljes igazság, ha már ilyen szókimondó vagyok.
Kíváncsi vagy erre a világra? Ha igen, gyere, mesélek neked. Nevethetsz, kalandozhatsz, moroghatsz, hempereghetsz homokban, párnák között, futhatsz velem macskák után és mindent, amit csak akarsz. Egyet azonban ne felejts el, a gazdi szavára mindig figyelj! Tőle kapod a legfinomabb falatokat, az ő keze simogat a legpuhábban és vele együtt a legjobb sírni, nevetni, élni. Hogy mondod? Szentimentális vagyok? Lehet, de ez baj? Ne mondj semmit, csak csapjunk bele! Ja, és ne mondd el senkinek, hogy mindezt én meséltem el neked. Köszi! Puszi!”

Értékelésem: 🌟🌟🌟🌟🌟

Apor Kata „Kutyavilág” című könyve egy rendkívül szórakoztató és szívmelengető olvasmány, amelyet kutyabarátok és minden állatkedvelő szívesen forgathatnak. A kötet egy kutyus, Puszi szemszögéből meséli el az életét, a mindennapjait és a gazdijával való kapcsolatát egy vidám és humoros hangvételű napló formájában.

Puszi, a keverék kutya, a történet főszereplője és elbeszélője, szórakoztató módon mutatja be az embereknek ismerős kutyás élethelyzeteket, gondolatokat, érzelmeket és furcsaságokat. Aki valaha is élt egy kutyával, az könnyen azonosulhat a könyvben szereplő jelenetekkel és viselkedéssel.

Apor Kata remekül megteremti Puszi karakterét, aki hűségesen és szeretettel beszél a gazdijáról, és szórakoztatóan reflektál az ember-kutya kapcsolatra. A kutya szemszögéből történő elbeszélés olyan aranyos és meghitt pillanatokat teremt, amelyek által még jobban megérthetjük a kutyák és az emberek közötti különleges köteléket.

A könnyed és humoros stílus, amellyel Puszi mesél, folyamatosan mosolyt csal az olvasó arcára, és az állatok szeretetét, hűségét és érzékenységét hozza közelebb a szívünkhöz. A könyv könnyen olvasható, és a szórakoztató történeteken keresztül számos értékes tanulságot közvetít, például a figyelem fontosságát, a hűség erejét és az emberi-kutya kapcsolat különlegességét.

„Kutyavilág” egy olyan könyv, amelyet nemcsak gyerekek, hanem felnőttek is élvezhetnek, és amely visszaadja az olvasónak a boldogság és az optimizmus érzését. Apor Kata írása segít abban, hogy mélyebb megértést kapjunk az állatok és a kutyák iránti szeretetről, és hogy jobban értékeljük a velük való kapcsolatunkat.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Juhász Judit - Rozmaringkulcs

Ria Anne Donovan - Túlvilági ​barátság

Juhász Judit - Hová ​lett Eszter?